Medlemsbetingelser
Som abonnent på Nordic Healthy Living vil du motta dine varer direkte hjem i postkassen . Abonnementet løper til du selv sier det opp. Du kan når som helst stoppe eller fryse ditt abonnement, hoppe over en forsendelse eller utsette neste pakke.
Magecin-abonnement har ingen bindingstid eller kjøps forpliktelser. Første levering inneholder 30 tabletter for 1 mnd. forbruk til kun kr 79,- porto og du har full 14 dagers angrerett. Påfølgende forsendelser inneholder 120 tabletter for 4 mnd. forbruk og 1 tablett pr dag. Forsendelser blir levert automatisk hjem hver 4. måned for kr 917,- + porto kr 79,-
Endre abonnementet uten å si opp
Får du tilsendt for sjelden, eller har det en tendens til å hope seg opp? Du kan kontakte kundeservice og få utsatt, fremskyndet eller endret intervall på forsendelsene slik det passer deg. Vi tar imot henvendelser per post og telefon.
Oppsigelse etter først leveranse
Ønsker du ikke å fortsette som abonnent kan du når som helst si opp, men du må du si fra senest 14 dager før neste utsendelse.
Reklamasjon
Skulle du hatt mottatt et produkt som er skadet eller feilekspedert, ber vi deg vennligst sende den i retur sammen med fakturaen slik at du får ny forskyning med produktet.
Hvis det oppdages en feil eller mangel, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget, eller burde oppdaget den, gi Selger melding om at du vil påberope deg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da du oppdaget mangelen. Reklamasjon må uansett senest skje to år etter at du overtok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er den seneste fristen for å reklamere fem år. Hvis du ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.
Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes Selgeren muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes Selgere skriftlig, primært ved å ta kontakt via kundeservice@magecin.no. Vi kan også kontaktes på telefon 24 20 02 07.
Dersom det foreligger en mangel ved varen og dette ikke skyldes deg eller forhold på din side, og du har reklamert innen de nevnte fristene kan du i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6:
• holde hele eller deler av kjøpesummen tilbake (hvis den ikke allerede er betalt)
• under visse forutsetninger velge mellom retting eller omlevering
• under visse forutsetninger kreve prisavslag
• under visse forutsetninger kreve erstatning
• kreve heving, dersom mangelen ikke er uvesentlig (det er normalt en forutsetning for heving at varen returneres i samme stand og mengde, jf. forbrukerkjøpsloven § 51)
Selgeren forbeholder seg retten til å avvise en reklamasjon om det viser seg at varen ikke har noen mangel etter gjeldende forbrukerlovgivning.
Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Dersom det fortsatt foreligger reklamasjonsgrunn etter dette, skal fullt kjøpsbeløp inkl. frakt tilbakebetales kunden. Det anbefales at tilbakebetaling skjer innen 14 dager.
Kundeservice
Har du spørsmål angående produktet du har bestilt eller andre spørsmål er du hjertelig velkommen til å kontakte oss på kundeservice. Kontaktinformasjon finner du på vår kundeservice side.
OBS: Kan ikke brukes av gravide eller ammende.
Tvister og lovvalg
Tvister i anledning betingelsene og tilhørende bestemmelser, samt tvister som ellers angår handel på Komplett.no følger norsk rett og hører inn under de ordinære tvisteløsningsorganer og domstoler, med Sandefjord tingrett som verneting ved eventuell behandling for tingrett. Ved å være Trygg e-Handel sertifisert forplikter foretaket seg til å følge Forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.
Dersom du ønsker å klage over en vare eller tjeneste kjøpt hos oss, kan du inngi klage til forbrukerrådet eller via EUs nettplattform for tvisteløsning (ODR-portalen). Forbrukerrådet er et statlig forvaltningsorgan som veileder forbrukere og megler i tvist mellom forbruker og næringsdrivende.
Forbrukerrådet
Fred Olsens gate 1
0152 Oslo
https://www.forbrukerradet.no/
ODR-portalen er en nettbasert klageportal levert av EU-kommisjonen og gir tilgang til tvisteløsningsverktøy. Det er særlig relevant hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land.
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=NO
Aldersgrense for kjøp
Abonnementskunder av Magecin må være over 18 år og godkjenne gjeldende personvernerklæring og medlemsbetingelser. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med mindreårige over 13 år dersom de disponerer egne midler. Mindreårige kan ikke stifte gjeld, og dermed kan det ikke inngås kredittkjøpsavtaler, betaling ved etterfølgende faktura, abonnementsavtaler eller på annen måte avtales betaling som innebærer at den mindreårige stifter gjelde eller binder seg til fremtidige betalingsforpliktelser. Personer under 18 år kan handle på oppkrav eller betale ved levering.
Angrerett
Du er beskyttet av angrerettloven og har 14 dagers ubetinget angrerett fra den dagen du mottar varen på din aller første forsendelse, dvs. angreretten gjelder kun første forsendelse i abonnementet. For at angreretten skal kunne være gjeldende, må produktet være uåpnet og returneres til oss i samme mengde og stand som ved mottakelse. Dersom varens verdi er redusert mer enn nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, forpakningen er brutt, eller varen har gått ut på dato, må du dekke verditapet. Varen skal sendes i retur innen 14 dager etter at melding om bruk av angreretten er gitt.
Dersom du går fra denne avtalen (angreretten gjelder kun første forsendelse i abonnemen-tet), skal vi tilbakebetale alle betalinger vi har mottatt fra deg, herunder leveringskostnadene (med unntak av tilleggskostnader som følge av at du har valgt en annen type levering enn den billigste typen standardlevering vi tilbyr, uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dag vi mottar melding om din beslutning om å gå fra denne avtalen.
Det er kun returrett på den første leveransen du får. De neste varene er identiske med den første varen, og det er derfor ikke returrett på de forsendelsene du mottar etter første leveranse.
Man kan returnere produktet kostnadsfri innen angrefristen. Returporto betales av avsenderen. Returer sendes til SENS gruppen AS, Seljeveien 6, 0575 Oslo.
MERK: Abonnementspakke som returneres utover angreretten kan bli sendt tilbake til deg og bli belastet med et ekstra omkostningsgebyr på totalt kr 198, for å dekke våre kostnader ved håndtering av returen.
Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten fremgår av angrerett-skjemaet som følger med i ordrebekreftelsen. Ta kontakt med oss for å få tilsendt en returseddel. Ønsker du å ta i bruk angreretten eller har spørsmål, kan du kontakte vår kompetente kundeservice. Se angrerettskjema her